14. kolovoza 2015.

Time and Place Book Tag


Danas odgovaram na jedan zanimljiv tag koji već neko vrijeme kruži booktubeom. Zadatak je sjetiti se situacija u kojima ste čitali 10 knjiga po izboru. Umjesto situacija vjerojatno se mogu navesti životna razdoblja, ali meni je prvi scenarij puno zanimljiviji jer mi pruža mogućnost da na jednom mjestu okupim najintenzivnija književna sjećanja. Nekada tim sjećanjima dominira mjesto, nekada događaj, a nekada je glazba ta koja će me uvijek iznova sjetiti na određenu knjigu. Postoji mala bojazan da će se vama ovaj moj popis učiniti arbitraran, ali potrudit ću se biti što slikovitija :)
kronološkim redoslijedom:

Postolar i vrag - naša najčešća priča za laku noć; sestra i ja u zajedničkom krevetu (zapravo ružnom sivom kauču na razvlačenje koji su svi kod nas imali - bio je nekakve neugodne rupičaste teksture); mama i njezino raz-go-vijet-no čitanje (ipak je cijelu mladost bila u recitatorima); neizmjerna i svaki put iznova proživljena radost kada bi postolar nadmudrio lukavog napasnika :D

Knjiga o džungli - prvo sjećanje na samostalno čitanje knjige; prvo putovanje vlakom na more; vagoni za spavanje; tvrđava u Kninu (ovo bi mogao biti plod moje mašte, bilo je to poratno vrijeme i bila sam pod ogromnim dojmom zbog prolaska kroz ovaj grad); Lika noću i strah od vukova (inače su mi crtići o vukodlacima uvijek bili najdraži :D)

Yankee na dvoru kralja Artura - mali maturalac u malom bungalovu; cvjetanje mora; uzaludni pokušaji uvođenja reda od strane profesorice iz matematike (tada shvaćam da nikada ne bih mogla raditi taj posao); prva ljubavna izjava pred publikom od čitava dva razreda

Roverandom - šator u dvorištu u ljeto 2002 godine - osjećam sam se tako (od)važnom; vrućina i grožđe ubrano sa loze u dvorištu te kukci - kukci su uvijek najupečatljiviji; stalno izlaženje iz šatora i nalaženje izlika za isto - ispada kako čitanje u šatoru (i na travi, kad smo već kod toga) nije najugodnija stvar na svijetu

Polarno svjetlo - ujnin rođendan, što znači da je knjiga bila oko-božićni poklon; nosim ju sa sobom jer se ne želim fizički odvajati od nje, no kako ne želim biti nepristojna ostavljam ju u autu - punih pola sata koliko mi je trebalo da zgotovim obiteljski ručak :D

Quo Vadis - državno iz geografije u prvom srednje; autobus, makarsko zaleđe; dido u ušima - life for rent; nekada sam stvarno užasno asocijalna (just for the record, knjige koju sam čitala - ako sam čitala - na sljedećem natjecanju uopće se ne sjećam. bravo za mene :))

Orkanski visovi - parkiralište srednje škole; čekam mamu sjedeći na rubniku i čitajući (inače su mi to jedna od dražih sjećanja iz osnovne - mamini odlasci u Valpovo kad bih joj se prikrpala samo kako bih otišla u knjižnicu. redovito bih ju čekala kod auta no nije mi smetalo jer sam uvijek bila u dobrom društvu :)); veliko uzbuđenje zbog čitanja jednog od velikih engleskih klasika

Emma - čeka, noć vještica 2006; događaj opisan u ovom postu; svako moje iskustvo čitanja po čekama Dubrave može se svesti na jednu riječ: stršljeni. nikada nisam zaradila ubod - vjerojatno posljedica činjenice da bih odglumila paralizu - no stres popraćen škrgutanjem zubima nikada neću zaboraviti

Pleme spiljskog medvjeda - uz Zagorkine romane jedno od najdražih proljetnih štiva. kauč u sobi (ne onaj s početka već lijepi novi koji sam sama odabrala); Gibonnijev Mirakul; prigušena atmosfera - poluotvorena roleta; osjećaj nebrojenih mogućnosti i neke ženske snage

Middlesex - mali krevet u maloj sobi u Cochabambi; hladnjikavoj sobi - ondje je vječno proljeće; divni Quique i Anita; povlačim paralelu između Anitinih bake i djeda (Hrvatska-Bolivija) te Desdemone i Leftyja (Grčka-SAD); još i Ch'arki i Llahwa i Anticuchos i Salteñas i Arroz con Leche <3; govorim o hrani, ofc

The Graveyard Book - dvosatno čekanje u zgradi hitne na Heinzelovoj; sestra natečena s još uvijek neobjašnjenom alergijom; zabavljam ju sjedeći na krevetu dok prima infuziju; noć i svjetla; tišina; dječja knjiga za djecu, ne za mene - ne kužim se s Gaimanom

Dublinci - Dublin, gdje drugdje; bunk-bed u 14-krevetnoj sobi; Australka koja 3 dana ne izlazi iz kreveta; Merrion Square Park i Oscar Wilde; naški avion na povratku za Zadar (jer atmosfera je slična onoj u busu na relaciji Zd-Zg); najdivnija knjižara i najdivnija knjižnica - ne želim se vratiti doma; zašto nisam studirala računarstvo?

do sljedećeg puta,
stvarajte uspomene!

2 komentara:

  1. Već duže vreme planiram da uradim ovaj tag i nikako da se svrtim, tako da: hvala ti na podsticaju. Tvoji odgovori su toliko divni, mogu tačno da te zamislim u svakoj situaciji. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Molim :) Meni je ovaj tag jedan od boljih no ipak sam se bojala da će (zbog specifičnosti) moji odgovori biti zanimljivi samo meni :D Tako da hvala :)

      Izbriši