15. studenoga 2015.

new in i/ili interliber


Nije tajna da rijetko kupujem knjige. Očito mi nedostaje taj neki bibliofilski gen koji bi me natjerao da zažmirim na cijenu i kupim mačka u vreći na temelju lijepih korica (ok, ovo je ionako nepoznat pojam većini naših izdavača) ili par pozitivnih riječi poznatih osoba koje su plaćene kako bi takvo što napisale. Otkad imam kindle, stvari su se po ovom pitanju samo pogoršale. "Dubravka, zar to ne bi ipak radije pročitala u originalu?" pitanje je koje si postavljam češće od onoga što ću obući. Odgovor je uvijek potvrdan i rezultira mojim izlaskom iz knjižare praznih ruku.

Ipak, ponekad ni ja ne mogu izbjeći da mi na polici osvane pokoja nova knjiga. Neka kao (way too) zakašnjeli rođendanski poklon, a neka zato što na francuskom ipak ne znam čitati. Još kad se u cijelu priču uplete interliber sa svim ljepotama konzumerizma, brzo se skupi dovoljan broj naslova za jedan pristojni book haul post. Krećemo kronološki.


Giuseppe Tomasi di Lampedusa, Gepard - Ovaj se roman nalazi na mnogim popisima najboljih romana, pogotovo onima koji se koncentriraju na romane "u prijevodu" (it's an english thing). Priča je to o propadanju sicilijanske aristokracije u 19. stoljeću i moj dečko kaže da je odličan. Moj primjerak kupljen je u antikvarijatu i koštao je 50 kn.

Mario Vargas Llosa, Tetka Julia i piskaralo - Najjeftinija knjiga na popisu, koštala me doslovno ništa. Naime, lokalna knjižnica se rješavala knjiga koje joj nisu trebale i ja sam iz hrpe iskopala Llosu. Ovaj njegov roman trebao bi biti sličan meni najdražem Don Rigobertu zbog nestašnog humora i veselim mu se jako :)


Eleanor Catton, Luminari - Dobitnik Bookerove nagrade 2013. godine napokon je preveden na hrvatski i izgleda prekrasno ^^ Ovu sam knjigu naručila od sestre za rođendan koji je bio krajem kolovoza a dobila sam ju prošli vikend :D Radnja je smještena na Novi Zeland 19. stoljeća u vrijeme zlatne groznice. Međutim, unatoč napetoj priči koja uključuje nestanak bogataša, pokušaj ubojstva prostitutke i pronalazak ogromnog bogatstva na neočekivanom mjestu, pažnju čitatelja i kritike najviše plijeni struktura ove knjige. Dvanaest dijelova, od kojih svaki pruža drugačiji pogled na navedene događaje, odnose se na 12 zodijačkih znakova i svaki je sljedeći kraći od prethodnika. Znate da volim komplicirane narative :)


(Slijede knjige kupljene na interliberu.. Zapravo sam ih kupila još nekoliko, ali one su uglavnom pokloni ili kuharice pa ih ovdje neću pokazivati. Biblioteka Dani uvijek nudi klasike po pristupačnim cijenama i ove sam se godine odlučila za dvije knjige. Ali najveće iznenađenje interlibera meni je bio Disput koji je knjige iz svoje prekrasne biblioteke "Na rubu klasika" prodavao po cijenama od 80 do 20(!) kuna.)

Marguerite Yourcenar, Hadrijanovi memoari - Još jedna knjiga koju sam kupila zato što ju moj dečko obožava. Ovaj klasik iz 1951. donosi - kao što mu i ime kaže - priču o životu rimskog cara Hadrijana u obliku pisma koje bolesni car piše svome naslijedniku Marku Aureliju

Federico Garcia Llorca, Ciganski romancero - Najpoznatija Llorcina zbirka pjesama i jedino djelo ovoga haula koje sam prethodno pročitala. Ne mogu reći da spada u moje omiljene, ali 1) ja imam problema s razumijevanjem poezije i čitam ju rijetko, 2) Kuća Bernarde Albe itekako spada u moja omiljena djela, pa sam ipak odlučila da bi bilo dobro posjedovati jer ukoliko se u jednom trenutku dogodi klik u mome mozgu i isti počne voljeti poeziju, vjerujem da ću ovu zbirku obožavati :)


Gilles Leroy, Zola Jackson - Kad sam ove godine posuđivala Alabama Song iz knjižnice, knjižničarka mi je preporučila ovo djelo istog autora. Roman je smješten u New Orleans kojim hara uragan Katrina. "Zarobljena na tavanu poplavljene kuće bez vode i hrane, sva ta događanja promatra Zola Jackson, šezdesetogodišnja  crna učiteljica u kojoj Katrina budi sjećanja na uragan Betsy koji je poharao New Orleans četrdeset godina ranije - upravo one godine kad je rodila sina jedinca Caryla"

Anne Hébert, Dječak pod teretom snova - Od ove "najpoznatije i najprevođenije kanadske autorice francuskoga jezičnog izraza" i trostruke dobitnice Guvernerove narade odabrala sam upravo nagrađeni roman iz 1992. godine. Roman je smješten u Quebeck i Pariz a, kao i Zola Jackson, bavi se problematičnim odnosom majke i sina.


I to bi bilo to... za neko duže vrijeme. Trenutno završavam prekrasnu Knjigu o ljetu i polako sam se bacila na Spring snow, a nakon toga polako počinjem nagrizati ovu lijepu hrpicu. Što ste vi kupili u posljednje vrijeme? 

2 komentara:

  1. Fina kupovina. :) I fotke su baš lepe i moraću neke od ovih naslova da potražim u našim knjižarama. :D
    Poslednje što sam kupila bio je Prtenjačin roman Brdo i zadovoljna sam kupljenim. Sad se spremam za mali, novogodišnji sajam knjiga, nadam se da će biti zanimljivih naslova i prihvatljivih cena. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, i ja sam zadovoljna :)
      Kad sam ga već toliko puta spomenula u postu, izgleda da ne mogu bez njega ni u komentarima; naime, moj je dečko nedavno pročitao Brdo i oduševljen je :D Mene još čeka :)
      Ja moram još par knjiga (i malo više drugih poklona) kupiti povodom Božića, tako da se bojom da poslije Nove godine neće postojati nešto kao "prihvatljiva" cijena XD

      Izbriši