3. siječnja 2015.

read diversely (!) part1


Kao što sam nedavno najavila, ove godine namjeravam na malo drugačiji način odabrati barem polovicu knjiga koje ću pročitati. (Sretna Nova godina, btw!!! Želim vam puno... knjiga, čega drugo!!! :D) I do sada sam pomno birala što ću čitati, ali jedini kriterij mi je bio da je dobro štivo. A s obzirom da ima toliko dobrih knjiga, odlučila sam se pozabaviti i drugim kriterijima i početi čitati o iskustvima koja su mi manje bliska. Zaista sam ostala šokirana činjenicom da me dosadašnji način ne-razmišljanja o statistikama doveo do toga da brojim samo jedno pročitano djelo afričke i azijske književnosti (i to iz JARa i Turske, zemalja koje bih, kad bih se potrudila, mogla argumentirano pripojiti Europi :/)

Stoga već neko vrijeme radim na popisima. Cilj mi je pročitati barem 3 djela sa svakog kontinenta (isprva nisam uopće htjela ubrajati Europu i Sjevernu Ameriku, ali sam se zaigrala pa su i one dobile svoje sličice :)). Međutim, popisi sa kojih ću birati knjige ipak su ostali malo veći, što zbog moje popustljivosti (^^), što činjenice da si ipak želim omogućiti izbor i izbjeći osjećaj prisile (lektire nikada nisu bile my thing).  Štoviše, ako netko ima preporuku, rado ću ih i dodatno proširiti :D 



Chinua Achebe, Svijet se raspada (Nigerija)
Mariama Bâ, Tako dugo pismo (Senegal)
Ayaan Hirsi Ali, Nevjernica (Somalija)
Naguib Mahfouz, Palace Walk (The Cairo Trilogy #1) (Egipat)
Amos Tutuola, The Palm-Wine Drinkard (Nigerija)
Chimamanda Ngozi Adichie, Americanah (Nigerija)


Peter Carey, Oscar and Lucinda
Melinda Marchetta, Jellicoe Road
Eleanor Catton, The Luminaries
Patrick White, Voss
Hannah Kent, Burial Rites
David Malouf, An Imaginary Life


Azija je toliko velika, da sam ju bila primorana podijeliti na japanski i ne-japanski dio XD. Uopće se ne šalim, zanimljive knjige japanskih književnika doslovno su mi iskakale odasvud i nisam imala srca ne uvrstiti ih :) Slijede dva popisa, successively.

Jun'ichirō Tanizaki, The Makioka Sisters
Yukio Mishima, Spring Snow (The Sea of Fertility #1)
Sei Shōnagon, The Pillow Book
Sōseki Natsume, I Am a Cat

Janie Chang, Three Souls (Taiwan)
Sadegh Hedayat, The Blind Owl (Iran)
Marjane Satrapi, Persepolis (Iran)
Rohinton Mistry, A Fine Balance (Indija)
Twan Eng Tan, The Garden of Evening Mists (Malezija)
Khaled Hosseini, Gonič zmajeva (Afganistan)

Uskoro dio drugi: kontinenti čije autore i inače čitam :)

4 komentara:

  1. Ovo je fantastična ideja, baš me kopka kako izgledaju liste knjiga sa ostalih kontinenata. :)
    Meni se knjiga Gonič zmajeva jako svidela, mada ne toliko koliko ostale dve knjige. Oscar i Lucinda već dugo stoji na mojoj listi knjiga koje moram da pročitam, a koju sam, zahvaljujući tvom postu, upravo dopunila. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Reći ću hvala iako si zasluge za ideju ne mogu pripisati :)
      Aww, nema mi većeg komplimenta nego da sam dopunila nečiju TBR listu :D
      Meni zapravo sve Careyjeve zvuče tako zanimljivo, jedva sam se odlučila za Oscara i Lucindu :D Iako, "odlučila" je teška riječ, javit ću se kada pročitam :)

      Izbriši
  2. Mene si zainteresirala za Slijepu sovu, a tebi preporucam Grizodusje, ako ga vec nisi procitala :) btw, super post, kao i svaki.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da jesam, ne bih "brojala samo jedno pročitano djelo azijske književnosti" :P Zaista nisam pretjerivala :/ I zato najljepša hvala na preporuci, i neizmjerno mi je drago zbog Sove :) Što se tiče ovog na kraju, ego mi je u oblacima ^^

      Izbriši