19. svibnja 2015.

Classics Book Tag


Negdje sam već sigurno napisala kako imam problema s pamćenjem. Onim dugoročnim. Svoj mozak zamišljam kao neveliku zdjelu koja može skladištiti točno određen broj informacija. Primanjem novih stare neizbježno cure van u... nepovrat. Tako se ja, nedugo nakon završetka faksa, jedva uspijevam ne uspijevam sjetiti niti imena profesora koji su mi predavali, dok o "naučenom" ne želim ni razmišljati jer sam od jada spremna na svakolike oblike samokažnjavanja. S gimnazijom su stvari još gore. No, poanta ove jadikovke, i mnogo važniji problem, jest da se često ne mogu sjetiti niti knjiga koje sam pročitala.

Zapravo je povod za pokretanje ovog bloga jedna takva priča vezana uz odbijanje mog mozga da pamti. Naime, upoznala sam prošle zime jednu prijateljicu svog dečka. Cura divna, među najboljima na faksu, ambiciozna, vrckava, samouvjerena, sposobna... you name it. I ne znam kako, našli smo se razgovarati o knjigama. I kaže nama to čudo od žene kako trenutno čita Idiota. Ja oduševljena kažem kako sam ga nedavno pročitala i... ostanem na tome. I divna samouvjerena cura koja je tek počela čitati Idiota narednih pola sata meni objašnjava djelo. A ja bez riječi i u šoku. Kratko vrijeme nakon toga, odlučijem se suprotstaviti vlastitim ograničenjima i početi zapisivati stvari. Na blogu. (I da, znam da mi recenzije zvuče kao udžbenički tekstovi. I nastavit će tako jer u protivnom gube svoju namjenu. Zamislite me kao osobu s Alzheimerom. Ja trebam svoje papiriće.)

Iz tog su mi razloga tagovi i preporuke dragi. Neprestano me tjeraju na ponavljanje. Što se tiče konkretnog taga, original je ovdje, a ja sam prijevode uglavnom preuzela. Dodatno, primijetit ćete kako sam se ograničila na ovaj zapadnoeuropski, anglofilni kulturni krug. I čisto iz fore sam dodala par vlastitih pitanja.

1\ Klasik kojem se pridaje mnogo pažnje, a koji se tebi ne sviđa
Zaista ne volim Narnijske kronike i cijelu priču iza njih. Krivim C. S. Lewisa za, pazite ovo, izdaju prijateljstva s Tolkienom zbog činjenice da se prethodni obratio na anglikanizam (nema na čemu, J. R. R. ;)). Što se tiče samog serijala, dijelim stav da su mu simboli premalo simbolični. Dovoljno je spomenuti užasnu epizodu sa Susaninim ružem i hulahopkama (the problem of susan).

2\ Period o kojem najradije čitaš
Na ovo pitanje zaista nemam odgovora. Ali recimo da mi je Viktorijansko razdoblje zanimljivo zbog velikog raskoraka između nametanog morala i stvarne situacije u društvu. Isto tako, tada je začeta književnost za djecu :)

3\ Omiljena bajka
Bez sumnje Modrobradi Charlesa Perraulta. Volim ih krvave :D Spomenula bih još i Divlje labudove H. C. Andersena (sjećam se da sam ih često čitala kao mala) te Šenoinu povjesticu Postolar i vrag s neponovljivom rimom:

"Ide vrijeme, dođe rok:
Eto vraga skok na skok"

4\ Klasik zbog kojeg se stidiš jer ga još uvek nisi pročitala
1984. jer je sramotni ostatak distopijskog izazova. Pred kraj prošle godine bezuspješno sam se pokušala natjerati da ga pročitam, no nisam uspjela dalje od druge stranice. Zatim Majstor i Margarita. I Don Quijote. Zanimljivo je da sam sva tri barem započela :D

5\ Pet klasika koje planiras uskoro pročitati
Željela bih napokon pročitati nešto od Richarda Yatesa. Zatim imam par zaostataka iz srednje, a to su Dekameron Giovannija Boccaccioa te germanski ep Pjesma o Nibelunzima (svojedobno je RTL, ako se ne varam, prikazivao brojne ekranizacije ovog i drugih starih epova, i znam da ću ih s vremenom pročitati). Zatim dva tipično engleska: Howards End od E. M. Forstera te Važno je zvati se Ernest od Oscara Wildea.


s ovim Wildeom službeno završavam Irsku temu

5a\ Klasik koji vjerojatno nikada nećeš pročitati
Male žene. Tri puta sam započela i svaki su mi put bile sve dosadnije. Zatim Dnevnik Anne Frank. Jedina stvar koja me odbije više od hypea jest hype kojem su predmet djela o tragičnim ljudskim sudbinama. Titanic, za ilustraciju, nikada nisam gledala duže od 15 minuta.

6\ Omiljena knjiga inspirirana klasikom
Nedavno pročitano Široko Sargaško more koje je inspirirano Jane Eyre. Zatim, spomenuvši Modrobradog ne mogu ne navesti Krvavu odaju Angele Carter koja reinterpretira neke klasične bajke (btw, u ožujku ove godine dobila je prvo hrvatsko izdanje!).

7\ Omiljena filmska ili TV adaptacija klasika
A Room With a View prema istoimenoj noveli E. M. Forstera. Zatim Orkanski visovi iz 1939. s neodoljivim Laurenceom Olivierom. Pa Easy A. Više zbog Emme Stone nego Hawtorneovog romana koji ne volim! Onda Kraljica Margot prema Dumasovom romanu (kad smo već kod toga, spomenuti moram i svaki film i seriju o mušketirima - jednostavno padam na takve stvari ^^). I za kraj dvije skroz različite ekranizacije Shakespearea. 10 things I Hate About You koji reinterpretira Ukroćenu goropadnicu te kultni Throne of Blood kao japanska verzija Macbetha. Btw, u novu ekranizaciju polažem mnogo nade. Marion vooolim :) I ajde, kakva bi to lista bila najdražih adaptacija da ne spomenem Jane Austen. Ja sam valjda jedna od rijetkih koja obožava Ponos i predrasude s Keirom K. A soundtrack tog filma mi je već godinama go-to plejlista kada ne znam što bih slušala.

8\ Najgora filmska ili TV adaptacija klasika
Bezvezno mi je ovo pitanje, ali ajde. Božićna pjesma u onoj odvratnoj 3d verziji. Mislim da je Jim Carrey dao glas Scroogeu. Najgore od svega, platila sam da ovaj šrot gledam u kinu :/

9\ Omiljena edicija klasika
Ovdje ću varati i navesti Disputovu biblioteku Na tragu klasika. Sve knjige na naslovnici dustjacketa imaju fotografiju Stanka Abadžića koja ima pukotinu pravokutnog oblika unutar koje se nalazi ime autora te naslov romana. Tako jednostavna ideja a tako prekrasna ^^
  
10\ Klasik za koji smatraš da je zanemaren, a koji bi svima preporučila
Otok s blagom R. L. Stevensona. Ako je itko gledao crtić, vjerojatno ga proganja ona scena s crnom točkom na početku. Nema ništa bolje kad inspiraciju za noćne more crpiš iz najdražih dječjih crtića :D


10a\ Lik iz romana Jane Austen koji ti je najsličniji
Ovo sam jednostavno morala ubaciti jer sam već prije nekog vremena shvatila da bi to nedvojbeno bila Fanny Price. Tužan je trenutak u životu svake žen(sk)e kada shvati da nije Elizabeth Bennet :/

A sada je red na vama :)

4 komentara:

  1. prezanimljiv mi je ovaj tag. što se tiče titanica tu smo slične. mislim da sam ga pogledala iz šestog pokušaja, premotavajući :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni je tag odličan, samo što mi se čini da svi imamo slične odgovore :D
      Titanic točno to. Sada ga više ne bih pogledala iz principa :D

      Izbriši
  2. ... majko mila, kako ja uživam u tvojim tekstovima, ali stvarno, stvarno, stvarno. Koliko si ti pametnija od mene i upućenija od mene... :D Sad mi moj mozak upravo odasla vizualnu verziju usporedbe mog i tvog pisanja i to kroz likovno izražavanje; dok ti lijepo profesionalnim kistovima i pažljivo nijansiranim bojama stvaraš mala elegantna remek-djela na platnu, ja k'o bonobo-majmun tempere otvaram tako da ih pregrizem, pa u ruku istisnem boju i onda je, kad vidim koliko je neukusna, zafrljacim na platno i onda si kistovima čačkam uši. :D <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super mi je kako si sama sebe protuargumentirala ovom slikovitom usporedom :P Na dupetu sam od smijeha i uopće se ne moram truditi proturječiti ti :D
      Ali hvala, iako odbijam ozbiljno shvatiti tvoju samokritiku, kompliment meni ću spremiti na neko posebno mjesto :)

      Izbriši