24. prosinca 2015.

Čitam za Božić


Prosinac mi prolazi taaako brzo - u savršenom skladu s ostatkom ove godine. Zasigurno postoji neko znanstveno objašnjenje za onaj osjećaj da vrijeme prolazi sve brže što smo stariji. Ja imam neku svoju teoriju o tome, no neću vas njome zamarati. Za sada :) U međuvremenu, s obzirom da se trenutno nalazim doma, da imam vremena i volje i da mi je prosinačka čitalačka statistika još uvijek prilično siromašna, odlučila sam se zabaviti planiranjem blagdanskog TBR-a. Našla su se tu prigodna štiva, stari prijatelji, ali i neki novi - možda budući favoriti :)


'Marley was dead, to begin with... This must be distinctly understood, or nothing wonderful can come of the story I am going to relate.' Unatrag nekoliko godina, Božićna pjesma je postala moje obvezno božićno štivo. Trudim se pročitati ju na Badnjak, no nisam stroga po tom pitanju. "For it is good to be children sometimes, and never better than at Christmas."

Mislim da Marka Twaina nisam čitala od osnovne škole. Stoga nije čudno da me nedavno obuzela želja za ponovnim čitanjem Kraljevića i prosjaka, nekako mi baš odgovara ovom predbožićnom raspoloženju :) No, moram vam priznati da je čudno čitati ovo djelo sada kada znam pozadinu priče i kada mi imena Henrik VIII, Elizabeta i Marija, pa i sam Edward, nisu nepoznata.

Napokon sam počela! Za sada su mi Luminari odlični, priča je napeta i uvjerljiva, no zahtijeva znanje astrologije mnogo veće od mojega. Potrebno je mnogo proučavanja i provjeravanja šalabahtera koji konstantno imam uza se... Iskreno se nadam da će mi se trud isplatiti i da će me RTL po završetku čitanja pozvati u neku vidovnjačku emisiju kako bih to beskorisno znanje unovčila ;) 

Ova "antologija norveške narodne bajke" zaintrigirala me zbog nedavno pročitanog članka o Kayu Nielsenu, ilustratoru Taschenovog izdanja iz 1914. godine (i reizdanja povodom stogodišnjice). Nielsen je također odgovoran za ilustracije jednog dijela Disneyjevog crtića Fantazija (prepoznatljiv je njegov secesijski stil), koji bi se lako mogao naći na to-watch popisu ovih blagdana. Jer, zašto ne? 

Prošlo je nekoliko godina od zadnjeg čitanja Njegovih tamnih tvari, a dovoljno sam stara kako bih se riješila straha od dodatne literature vezane uz djelo :) Zato sam odlučila pročitati ovu kratku priču iz Lyrina života dvije godine nakon završetka Njegovih tamnih tvari. Veselim se neizjerno :)


I za kraj vam želim sretne blagdane! Da se veselite kao mali, blagujete kao veliki i čitate - samo ako nemate pametnijeg posla :P

Nema komentara:

Objavi komentar